Saturday 8 June 2013

My Family Holiday

Assalamualaikum...ahlan wasahlan marhaban bikum!!

Selamat pagi semua..even tak cukup pagi lagi..haha, tadi Dee terjaga dari tidur.. terasa penat sangat kaki ny..tak tahu kenapa.. nak sambung tidur balik takut terlajak subuh.. jadi dengan rajin nye tertimbul pulak rasa nak update blog percutian di Melaka.. actually malas ikutkan tapi kak Kepochi tu ha sibuk sangat nak suruh update..here we go,check it out!!

Da 9 hari berlalu dalam bulan 6 ny.. 19 da nak daftar.. rasa macam tak nak balik pulak.. haha,, okay la let's we continue.. cuti persekolah bulan 5 lepas, dee dan family bercuti ke Melaka.. kat sana 2D1N je.. kitorang pun berkejar- kejar sebab ad orang yang kena kerja.. tak ada orang yang gantikan.. kitorang pergi hari ahad pagi bertolakdari Kulai.. hari sabtu tu dee dengan family KL gerak ke kulai da.. so senang hari ahad tak buang masa.. kitorang gerak dari Kulai dalam pukul 8 lebih.. sepanjang perjalanan for sure dee tak buka mata.. alahan dan mabuk.. tahu- tahu da sampai Melaka dalam pukul 1 lebih.. masa lalu jalan masuk ke Melaka berderet kereta nak pulang ke kampung ke bercuti ke.. maklumlah cuti sekolah baru bermula.. sampai je kami terus check in di Casa Lago Holiday Apartment Melaka..

Casa Lago Holiday Apartment
Kerabat yang dibawa ramai so tak bolah la nak sewa hotel.. kami berehat sekejap dan solat.. kami pun masuk ke restoran untuk mengisi perut yang da mendendangkan lagu bahagiamu deritaku..haha,
#restoran @ mak dan cucu- cucunya

Then lepas makan kami ke Dataran Pahlawan.. cadang nak naik Menara Taming Sari tapi entry terlalu ramai.. so terpaksalah membatalkan niat nak naik..haha..  kami naik beca dan turun di Kota A Famosa.

manje

Pandangan dari atas bukit St. Paul
bahagian dalam bangunan
Dalam bangunan ny ada kawasan dimana banyak sangat syiling di dalam nya.. dikatakan sesiapa yang percaya dan ingin menyamapaikan hajat boleh la masukkan syiling ke dalamnya.

Pada hari isnin kami check out dalam pukul 12.. selepas makan tengah hari, kami pergi ke Dataran Pahlawan beli sikit cenderahati untuk family yang tak pergi.. ada yang beli untuk buat kenangan..huhu,, kat sana banyak cencaluk.. tapi sayang dee tak minat cencaluk.. klu tak kopak la dok perabih duit beli cencaluk..haha

Lepas siap beli semua, kami bergerak balik.. persinggahan terakhir kami adalah taman rama-rama dan reptilia.. buaya juga ad di taman ny.. that's why my sis kata tak payah pergi taman buaya.. rupa- rupanya buaya sudah pun menunggu kami..haha

Akhirnya, habis sudah cerita dongengku.. ahakz. last but not least entry. just gambaq kami di Melaka..hee, hope dapat spend time lagi next holiday..

my niece hanim,nur and manje
sis siah and her daughter